سایت اختصاصی دانشجویان پژوهشگری

سایت اختصاصی دانشجویان پژوهشگری
دانشگاه شاهد 
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشجویان رشته پژوهشگری و آدرس myresearcher.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

بسم الله الرحمن الرحیم

(ا)سلام

مسلمان ، گفته بودم واژه عجیبی است ، من هستم ، تو هستی  به انضمام تمام همشهریانت، اما من نیستم ،تو نیستی،اونیست،همسایه ات گرسنه بخوابد و تو مسلمان باشی! اتیوپی را نمیگویم،صحرای آفریقا خود گواه است و کزت نیز ، خواستی از ژان وار ژان بپرس ، کافی است کمی به اطرافت نگاه کنی .

کم مانده بود ارث ببرد ، همسایه را میگویم ،کم نیستند ،در مریخ نه ،در دهکده جهانی نه، در ایران خودمان،همسایه های تهی دست با جیب هایی پر از خالی.

همسایه ام نخوابید اما من شب را خوابیده ام و روز نیز نبوده ام در پی لقمه نانی تا به کف آرم و به غفلت نخورم اما باز هم یادم رفت ، من مسلمانم ، شاید.

خدایم گفته مسلمان فقیر را دوست بدارم،محمد گفت.

سائل آمد،محمد مشتی خرما به او داد، سائل امد محمد مشتی خرما به او داد، سائل آمد محمد مشتی خرما به او داد،سائل آمد، محمد گفت:خدا روزی رسان ما و شماست،شاید دیگر خرمایی نداشت! یادم نمیرود ، حتی پیراهنش را صدقه داد و خدایش به میانه روی توصیه کرد، یادم نمیرود وقتی پیراهن جدید میخرید ، کهنه لباسش را به تهیدست میداد. ما هم LCD نه ببخشید LED میخواهیم بخریم، تلویزیون قبلی را انفاق میکنیم، شاید! ما مکارم اخلاق را به اوج رسانده ایم ، از محمد بپرس! هر جا میروم ، بزرگترش را میبینم، آری ارزش ما به طول LED است و به رنگ های سفرمان مثل سفره محمد و نان جوی علی ! نقشو نگار پرده هایمان در تارپود قلبمان به هم پیوسته ،پیوندی ناگسستنی! مثل محمد وقتی که به خانه آمد و آن پرده پر نقش و نگار را دید و گفت : این پرده را پنهان کن که هر وقت آن را میبینم به یاد دنیا و زینتهایش می افتم، واقعا شرمنده، بکل یادم رفته بود، ما جهان سومیم و دنیای مصرف کننده و بازار کفار ،غرب دزد را میگویم.

ما از مسلمانی فقط ادعا را یاد گرفتیم و دعا را و نماز و روزه را و خمس و زکات را و رها کردیم سرور کائنات را.

از نظر من در زندگی باید میانه رو بود(نظر اسلام نیز همین است،عکس بالا را نگاه کن) به امید روزی که حتی کودکان اتیوپی در صحرای آفریقا هم بتوانند خوب زندگی کنند،این خوب یعنی نه تجمل نه فقر ، تو میگویی علی اگر جو میخورد بخاطر وضع زمانه اش بود اما یادمان نرود علی اگر الآن هم بود ساده زندگی میکرد ،این را میگویم چون علی من(سید علی) هم همینطور است ، وقتی سردار سپاه به خانه اش میرود و سوپ را میخورد تا آخرش(به عنوان دسر) و تازه میفهمد غذا همین بود !

زیاد تعجب نکن ،این علامت تعجب ، زاییده ذهن دور افتاده من است از محمد(صلی الله علیه وسلم)

وخدا بهتر میداند

سال جهاد اقتصادی بر تمام شما عزیزان گرامی باد

ولی امر مسلمین: آبروداری های خیالی! مسافرت میرن ، میآن ، مهمانی درست میکنند،گاهی خرج آن مهمانی از مکه که رفته اند بیشتره،عروسی میگیرن ، عزا میگیرن ، هزینه ای که مصرف میکنند یک هزینه های گزافی است، انواع غذاها ! چرا؟! چه خبره ؟! در کشور ما هنوز هستند کسانی از اولیات هم محرومند، باید کمک بکیم کشور پیش برود ، نمیگوییم پول را ببرید حتما انفاق کنید، که البته اگه انسان انفاق بکنه که بهترین کاره، اما اگر انفاق هم نکنند ، همین پولی که صرف این تجملات میشود، در تولید بکار بیاندازند،تولید برای خودشون، در کارخانجات سهیم بشوند،باز برای کشور مفید است، ما بجای این کارها مهمانی درست میکنیم، عزا درست میکنیم، هی رخت و بر روز به روز دگرگون برای خودمون درست میکنیم، چرا ؟! چه لزومی داره؟! عقلای عالم این کار را نمیکنند، این فقط سخن دین نیست،قرآن که خب میفرماید: کلوا و الشربوا ولاتسرفوا ، ان الله لا یحب المسرفین، بخورید ،بیاشامید اما زیاده روی نکنید

والسلام علی من اتبع الهدی

 

 

 



وب سایتی متعلق به همه کسانی که دوستشان دارید. هرکس در این وب سایت سهمی دارد

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 26 فروردين 1390برچسب:, ] [ 14:27 ] [ محمد ایرانی (مدير وبسايت) ]

<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبسایت متعلق به پژوهشگرانی است که می خواهند به زودی جهانی را تغییر دهند. پژوهشگر من (myresearcher) یعنی هرکسی می تواند این سایت را متعلق به خود بداند و در آن مطلب درج نماید. آزادی بیان ، دموکراسی ، لینک باکس نظرات ، خرید دامنه و سایر خدماتی که در این وبسایت ارائه می گردد فقط بخشی از تلاش های دوستان پژوهشگر است. امید است که با ارسال نظرات و همچنین درج مطالبی که از نظر شما جالب است در وب سایت ما را یاری فرمایید. طریقه ارسال مطلب فقط با نام خودتان (همه می توانند مطلب بفرستند) : به صفحه LOXBLOG.COM مراجعه فرموده سپس در قسمت نام کاربری : DOOSTANE@MYRESEARCHER و رمز عبور : DOOSTANE را مرقوم فرمایید. پس از آن مطلب را ارسال فرمایید. به همین سادگی. حداکثر 24ساعت بعد مطلب شما نمایش داده خواهد شد. محمد ایرانی (مدیریت وبسایت پژوهشگری)
امکانات وب
ورود اعضا:

قالب بلاگفا حافظ پارس خودرو